dinsdag 20 januari 2009

De eerste echte dagen

Even een korte update over mijn eerste weekend hier.

Gistermiddag is er in een paar uur tijd bijna 10 centimeter sneeuw gevallen. Dat helpt voor het Zwedengevoel!
Een kerkje bij de binnenstad


Deel van de route van/naar kamer/Ekonomikum(faculteit)




Mijn uitzicht, links de moskee, het groene ding is de toren



Verder heb ik dinsdagmorgen een fiets gekocht, roze/paars van kleur, heel lelijk, maar hopelijk daardoor minder diefstalgevoelig.
De fietsenzaak zat in een woonwijk een stukje verderop, de eigenaar had waarschijnlijk de dag van zijn leven, want heeft uit zijn kleine voorraad in een uurtje vier fietsen kunnen verkopen en een lading sloten.
Nu kan ik gelukkig naar de stad fietsen, want lopend kost het een goeie 20 minuten.

Verder maandagavond nog wat introductieactiviteiten gedaan bij een studentenvereniging. Het begon vrij vroeg én eindigde ook vrij vroeg.
Na de activiteit met wat internationale groepsgenoten in de sociëteit een biertje gedaan en om 11 uur waren wij (Een Canadees, 2 Franse dames en ik) de laatste aanwezigen.
Dat was voor ons vieren allemaal een vrij vreemde gewaarwording.

Verder weinig schokkends, dus tot zover deze update.

4 opmerkingen:

  1. Dat wordt een relaxte vijf maanden als om 11 uur 's avonds er niets meer te beleven is.
    Wordt er 's morgens lekker vroeg - voor jouw doen dan - gejoeld vanaf de moskee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat joelen heb ik nog niet gehoord, het zal wel meevallen dus.

    De reden dat de "kroegen/bars" van de studentenverenigingen zo vroeg sluiten, hoorde ik vandaag, is omdat het gerund wordt door studenten en die lang niet altijd zin hebben om tot die in de nacht door te gaan. "Gewone horeca" schijnt wel langer open te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg nu hopelijk elke keer een melding als je weer een update plaatst. Mooi werk, want de mail wordt altijd regelmatig gecheckt. Maar ik merk dus dat je niet meer om half 11 uit je bed komt :). Hahaha, is wel goed voor je, eens een regelmatig en fatsoenlijk leven aan nemen. Heb je trouwens schaatsen daar?
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nope, om 8 uur begint het college gewoon, stelletje slavendrijvers...
    Schaatsen heb/doe ik niet. Geen idee of dat hier kan. Er stroomt wel een riviertje door de stad, maar die stroomt nogal hard om te bevriezen.

    BeantwoordenVerwijderen